articole si interviuri

Cera Bijou reflexiile sufletului transpuse în artă


Jovialitate, exuberanță și o minte creativă ar caracteriza-o cel mai bine pe Cerasella Zangor fondatoarea brand-ului Cera Bijou.

Arta este o a doua natură a multora dintre noi. În stare latentă uneori, apare atunci când nevoia de schimbare se cere. Când evoluăm suficient de mult, când acumulăm suficient de multe experiențe și ajungem la maturitatea necesară exprimării ideilor creative în concret. Cerasella este exemplul perfect al artistului care s-a regăsit după mulți ani de activitate 

într-un domeniu riguros, de calcule precise.

(un interviu realizat de AnaMaria Kovalciuc)


Pentru mine,  arta de a crea bijuterii,  este dialogul cu voi, sunt reflexiile sufletului meu. (Cerasella Zangor)


44832234_2168841810070394_3719418695965999104_o

Sunt economist, am lucrat la Trezoreria Jud. Constanta până în anul 2013, când am hotărât că ceea ce fac, nu mi se mai potrivește. Am demisionat și 

m-am întors la prima dragoste, designul. Din clasa a 8-a mă îmbrac singură, lucram un costum în trei zile cap coadă. După mutarea mea din Constanța, am deschis un PFA și am început să lucrez bijuterii,  a doua mea pasiune.  Soțul meu m-a încurajat în tot ce am decis, mi-a acordat tot sprijinul, atât moral cât și financiar.

Când încep un proiect îmi place să ascult povestea, și să redau prin creația mea o parte din personalitatea și sensibilitatea celei ce o va purta. În fiecare bijuterie, se ascunde o fărâmă de poveste și se tăinuie un strop de fericire. Mă inspir din emoții și gânduri, din ziua de azi și anotimpul de mâine, din grădina sufletului meu…toate pentru tine. Așa pot să povestesc celor din jur, ceea ce ochii și mintea mea văd și dacă mesajul a ajuns la tine…mă simt împlinită.

Aceste bijuterii sunt făcute din suflet pentru suflet, din pasiune pentru frumos. Dacă îți dorești ceva cu adevărat... nu contează de ce, de unde și cum…îți  dorești și atât.



Reporter: De unde te inspiri în alegerea modelelor bijuteriilor pe care le creezi?


Sunt multe surse de inspirație pe care nu le-aș putea denumi, pentru că reprezintă un amalgam de imagini și trăiri, idei și senzații, puncte de plecare pentru o altă idee, care va deveni în timp o bijuterie. În mare măsură, inspirația vine din natură și mediul înconjurător, din liniștea sau tumultul interior.

Partea cea mai importantă este să găsesc o idee de care să ma leg . Apoi încep să schițez, să desenez forme și volume, în care voi introduce accesorii și pietre, perle și texturi. Mi se întâmplă uneori să modific desenul inițial, pentru că de multe ori materialul își indică singur forma cea mai potrivită.

35649170_2066659650288611_7038652182039625728_o



Vorbind de stil, unde s-ar încadra creațiile tale?

Nu aș putea să definesc ceea ce lucrez și nici să definesc stilul în care lucrez. Cred că este vorba de forme simple, luate din natură, dar puternice, având în spate o idee bine definită. Însă recunosc că am o mare răbdare și atenție pentru detalii, asta probabil că mă diferențiază. Creez din pasiune pentru frumos!

50008845_2224060837881824_397320745878814720_o1111

Ce materiale folosești pentru a crea astfel de efecte - naturalețe, opulență, delicatețe?


Încerc să aduc un suflu nou bijuteriilor, să folosesc cât mai puține baze gata confecționate, să lucrez de la zero și să fac cu adevărat handmade. Lucrez mult în lut polimeric (fimo), un material cameleonic și volatil, ce îți lasă imaginația să zboare și îți permite să modelezi după cum îți dorești. Pietrele  naturale nu lipsesc din această combinație, astfel bijuteria are un plus de prestanță și unicitate.



Ce tehnică folosești în metamorfozarea lutului polimeric?


Ca să poți lucra cel mai ușor obiect din lut, îți trebuie o tehnică. Sunt zeci care te ajută să dai viață unei bijuterii. Eu prefer să las materialul să-și aleagă forma și să-și indice tehnica. De cele mai multe ori folosesc două sau mai multe tehnici, pe care le îmbin pentru a crea ceva unic. Cele mai cunoscute sunt Millefiori, Batik, Mica Shift sau pur și simplu aplicații. Piesele se pot picta, patina și lăcui, poți lucra cu praf, cretă sau cerneală, poți folosi oxid sau glitter. 

Încep prin a schița un gând, continui prin a adăuga culori și texturi, apoi ca tușa de final adaug detalii. Ca timp de lucru poate dura o zi sau o săptămână. Când lucrezi unicate, nu poți estima timpul, dar dacă ai ajuns să ai proiectul final, cu siguranță în doua zile, este gata.

64806312_2325833591037881_4738138209333018624_o
thumbnail (4)

Vorbește-ne despre un eveniment memorabil pentru Cera Bijou...


Am colaborat cu EMAGIC la două expoziții realizate în totalitate pentru copii, Egiptul Antic și Grecia Antică, unde am expus bijuterii realizate după bijuterii autentice. Am lucrat cu copii amulete egiptene, am scris pe cioburi realizate din lut polimeric, am creat mici suveniruri.

10471421_1480963398858242_3347358860090774121_n

Ai un mentor când vine vorba de artă?


Nu am avut un mentor, cred că îndemânarea vine de undeva din familie, bunica avea două mâini drepte  (era de fapt stângace),  tatăl meu era foarte tehnic,  avea un scris STAS la propriu,  eu cred că le-am îmbinat și am pus și un pic de pasiune. Dar cum nu poți fi autodidact în tot ce vrei să întreprizi, am făcut și cursuri de modelaj în lut, în porțelan, am studiat tehnici de pictură, mi-am luat diplomă în Arte Combinate, ca la rândul meu să pot arăta și altora tainele lucrului de mână.

Sunt mulțumită și împlinită, am dat viață unui vis, un brand micuț din două litere, ce s-a făcut cunoscut timid la început și care a prins aripi în ultimii doi ani, CeraBijou sau CB-ul din fotografii… să-mi trăiești! 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *