Onna Gall este despre creativitate, sustenabilitate și responsabilitate.
Din ce în ce mai mulți designeri realizează importanța reciclării materialelor și impactul waste-urilor asupra mediului. Din resturile ce rămân după croirea unui anumit tipar se pot naște proiecte foarte interesante și inedite, iar creațiile din colecția Amalgam sunt dovada acestui lucru.
Linia ținutelor create de Simona Geacă, fondatoarea brand-ului Onna Gall este feminină, menită să pună în evidență formele și să ascundă defectele. Sunt potrivite pentru orice tip de talie și ocazie, de la ținuta pentru office până la evenimente importante ca Noaptea Designerilor!
(un interviu realizat de AnaMaria Kovalciuc)
Cum a luat naștere brand-ul Onna Gall? De ce
acest nume?
Se spune că fiecare om este născut cu un scop în viață; poți ajunge la el mai devreme sau, pe drumuri sinuoase, mai târziu. Îi putem spune și sens. Onna Gall este parte din sensul meu și reprezentarea artistică a propriei personalități; denumirea brandului este inspirată din numele meu.
Onna Gall înseamnă și sustenabilitate, reciclare, protecția mediului. Vorbește-ne despre proiectele tale Amalgall și PaINT YoUR Top.
Sustenabilitatea nu mai reprezintă un trend, ci o
necesitate. Fiecare dintre noi poate fi o resursă valoroasă prin fiecare mic
pas pe care îl facem către susținerea unui mâine mai bun. Resturile de țesătură rezultate în urma procesului de producție sunt folosite pentru creații noi,
perfect purtabile. Rezultatul este de fiecare dată unul surprinzător cu o
unicitate atipică dată de țesătura finală.
PaINT YoUR ToP este primul proiect experimental care
satisface mai degrabă o emoție prin mesajul pe care îl poartă. Și asta înțeles
mot a mot. Pentru că fiecare pictură reprezintă dorința sau gândul purtătorului, celui care a comandat produsul și
implicit ilustrația. Este un proiect custom made în totalitate și este lansat în
colaborare cu ARTpi (https://www.behance.net/artpi).
Și pentru că una dintre valorile Onna Gall este să susțină cauze sociale, PaINT YoUR ToP a fost afiliat programului Salvați Pădurile
Carpatice dezvoltat de WWF Romania și campaniei Culori pe cale de dispariție.
Procent din vânzări a fost donat acestei cauze.
Cărui
tip de femeie se adresează creațiile tale?
Unei femei puternice; și spun
asta fără a fi neapărat feministă. Femeile au fost și sunt ființe uimitor de
puternice; jonglează între diversele taskuri
zilnice cu o eleganță de felină. Eu cred în femei. Și în aceași măsură cred și în puterea hainelor de a schimba starea de spirit. Pentru că atunci
când te îmbraci frumos, te simți bine, te simți mai încrezătoare să faci toate
lucrurile pe care trebuie să le faci. Onna Gall creează pentru aceste doamne ținute destul de versatile încât pot fi purtate în toate instanțele unei zile.
Care
este colecția ta de suflet?
Citeam de curând un
interviu cu un guru designer care spunea că dacă încă îți mai place prima
colecție e o problema Îmi asum asta și spun că sunt încă atașată de prima colecție, poate pentru că a
fost pregătită cu oarecare inocență. O dată intrată în business, lucrurile s-au schimbat semnificativ.
Când
vine vorba de inspirație în creatiile tale, de unde vine ea?
Însăși viața e inspirație.
De la prima rază de soare care crează umbre pe perete, la aerul rece al
dimineții, la pata de cafea vărsată pe agendă;
toate aceste jocuri de forme și senzații pot fi transpuse cu creativitate în obiecte de îmbrăcăminte. Apoi prin joc, jocul cu țesătura. Și prin
greșeli; am transformat destul de multe greșeli în creații noi încât să trec în
job description: a greși este obligatoriu!
Cum
te-a afectat pandemia când vine vorba de inspirație și puterea de a crea? Dar
asupra afacerii tale, a avut vreun impact negativ marea problemă globală?
Cum spuneam mai sus, atunci când îți găsești sensul și te așezi pe drumul tău, factorii externi nu te mai
zdruncină atât de tare. Poate ceva mai multă monotonie zilele astea…
Cât despre aspectul financiar,
când am schimbat macazul de la advertising la fashion design (= a se citi în
cazul asta „croitorie”), m-am gândit că uite, am în sfârșit o meserie, fac ceva
concret, pot supraviețui și pe timp de război, că doar toată lumea trebuie să se îmbrace. Dar,
da, loviturile sunt mai puternice întotdeauna pentru cei mici.
Ce
surprize ai pregătit în noua colecție pentru consumatorii de fashion?
Ca și până acum, voi merge pe aceași linie de ținute confortabile, materiale plăcute la atingere, finisaje
delicate, păstrând o linie fină de eleganță și mister.
Ce
planuri ai pentru anul viitor?
Să fac un master în risk management
Apoi, să lucrez în continuare, să dezvolt brand-ul, să rafinez partea de design, să mă specializez și să dezvolt
proiecte experimentale: mă gândesc de mult timp la o țesătura proprie, obținută prin vopsire manuală sau imprimare digitală. Nu m-am decis încă. Sky is the
limit!